התחדשות והתנקות,
מנצלת תיזמונים שכמוני ומעט מחפירה (מחפירות, כן?!)
שנה חדשה ואיתה ציפיות ועוד, מעבר עונה, רצון וצורך להתרעננות ועמוק מזה גם.
מזכירה את זה שכולנו יודעים, ניקוי, ניקוי והשקטה של מערכת העיכול ואיתה שאר המכונה.
יש לנו מסגרת, לכל אחד, גם אם שונה, בתוכה זמן למנוחה.
הלילה, השינה.
׳תקופת הזמן׳ הזו קריטית ובאה לעזרתנו, תסכימו איתי שזה זמן של ניקוי? תסכימו איתי שאפשר לקרוא לזה צום? אמאל'ה צום.
אז אתם חופשי צמים לפחות 7-10 שעות?!?!

היום יודעים והרבה יותר מודעים לחשיבות הצום במהלך היומיום ואחת ל…באופן יותר ספציפי ומעמיק.
המלצות ותיקות ומדוייקות, להפסיק לאכול לאחר ארוחת הערב וטוב יהיה להקדים אותה.
כך, הרווחנו עוד זמן ׳צום׳, בעל חשיבות וערך רב.
כמובן שניתן לקחת את זמן ה׳צום׳ ולהאריך אותו לפי נוחיותכם,
מה יש 12-14 שעות והרי זה מצויין.
כמובן וניתן לשתות מים, חליטות צמחים, חליטות בעלות כוח ותמיכה בניקוי המערכת
והנה מתקרבים גם לצום הגדול, יום הכיפורים.
לא נכנסת למניעים, כאן ועכשיו, מעניינת הדרך והערכות לקראתה.
וכאן אנחנו כבר מדברים על יממה, צום של יום, ללא אוכל ושתיה.
פנו אלי רבים, איך וכדאי ומה לקראת. כמה הדגשים ממני אליכם, לנצלש ולמקסם את ה׳סיטואציה׳… ההערכות טובה שתתחיל כבר מתחילתו של היום וממש לא מהארוחת מפסקת עצמה.
חשובה צריכה מסיבית של מינרלים וויטמינים – פירות ירקות וירוקים, פירות יבשים ואגוזים.
להתחיל את היום בשייק ענק ומפנק, מלא ירוקים פירות טריים ומיובשים ואגוזים, ניתן להכין אותו מבוסס חלב שקדים, כוסמין או מים.
בצהריים המוקדמים, תתפנקו בסלט עשיר וגדול או מרק טוב, שניהם יכולים להיות מועשרים בקטניה או דגן איכותיים.
על הארוחה מפסקת עצמה חשוב לתת תשומת לב על ההרכב שלה.
שילוב טוב של דגן איכותי עם קטניה שאוהבים (פחמימה+חלבון), יהוו את הבסיס לארוחה.
לצידה ירקות אפויים בתנור, שעועית ירוקה מוקפצת, סלט ירוק, סלט סלק, טחינה/חומוס.

רעיונות: מג׳דרת אורז/בורגול/קינואה עם עדשים שחורות או מאש, פסטה מלאה עם רוטב ׳בולונז׳, תבשיל צ'ילי נון קרנה, קוביות טופו מוקפצות, טופו נאגטס, סלט עדשים שחורות ובטטה, וג׳יבורגר משעועית וצ׳יפס בטטה וירקות שורש…לצד מנה עיקרית, שלבו סלט מרענן, קצת טחינה/חומוס..
לשתות הרבה מים וחליטות צמחים במהלך כל היום ולקראת הצום עצמו.

מקווה שקצת חומר נוסף למחשבה, ייתישב לו בטוב.
כי אין אין על המכונה שלנו.
בהצלחה, עדי

* מתכונים לבחירתכם, תוכלו למצוא פזורים בבלוג

Pin It on Pinterest